2016 | 2017 | Ändring | ||
---|---|---|---|---|
Dagligvaror | 311 049 845 | 318 899 239 | 2,5% | |
Café & restaurang | 100 030 829 | 97 545 730 | -2,5% | |
Beklädnad | 265 466 117 | 275 710 331 | 3,9% | |
Hem & Fritid I | 62 289 186 | 81 720 635 | 31% | |
Hem & Fritid II | 162 778 537 | 148 078 001 | -9% | |
Övrig service | 158 970 927 | 178 593 594 | 12,3% |
Sollentuna Centrum har haft en mycket bra utveckling sedan ombyggnaden blev klar 2010 och har en stark ökning inom Hem & Fritid I.
Under 2017 förstärktes butikmixen med bl.a. Clas Ohlson, KappAhl, Polarn & Pyret m.fl. som stärkt beklädnad och Hem & Fritid I.